Werkzaamheden en doelgroepen
De citymarketing activiteiten van Venlo Partners richten zich op het positief beïnvloeden van de associaties die de doelgroepen met Venlo hebben. Om dit te bereiken worden campagnes en activiteiten opgezet om de doelgroepen te bereiken, te raken en te activeren met een afgestemde marketingboodschap. De huidige doelgroepen zijn: eigen inwoners, bewoners buurgemeenten, (koop-)toeristen, studenten en professionals. Centraal in de marketingaanpak staan de websites www.venloverwelkomt.nl en www.venloverwoehnt.de en de online kanalen Facebook (@venloverwelkomt, @venloverwoehnt) en Instagram (@venloverrast, @venloverwoehnt)
Venlo Partners treedt op als strategische marketingpartner in Venlo en beschermer van het merk Venlo.
Campagnes
Om een consistent en constant beeld van Venlo neer te zetten werken we met het 3H-model dat uitgaat van drie lagen:
- Hero campagnes: grote campagnes, gericht op één of een combinatie van doelgroepen.
- Hub campagnes: kleinere campagnes verdeeld over het hele jaar, gericht op één of een combinatie van doelgroepen.
- Hygiëne content: doorlopende content op social media, website en nieuwsbrief. Inspiratie, informatie en vindbaarheid.
Selectiebeleid
Voor onze marketingcampagnes kan het zijn dat we specifieke kernen en/of winkels uitlichten. Dit kan in zowel tekst, beeld of een combinatie zijn en zowel online als offline gebeuren. Om ervoor te zorgen dat alle winkeliers en horeca aan bod komen, hebben we een selectiebeleid opgesteld. Dit beleid geeft duidelijkheid hoe de keuzes voor bepaalde ondernemingen en/of kernen wordt gemaakt. Op basis van dit beleid selecteren wij welke kernen en/of ondernemingen we meenemen in de campagnes.