• Placeholder for Fotos Smaakweken 12Fotos Smaakweken 12

Projecten Citymarketing

We werken jaarlijks aan diverse projecten die bijdrage aan de promotie en aantrekkelijkheid van Venlo.


Actuele projecten

Venlo Studentenstad

Venlo Partners coördineert voor de stuurgroep Venlo Studentenstad de marketingwerkzaamheden. Hieronder vallen ook één of meerdere campagnes. Zie www.checkvenlo.nl.


Afgeronde projecten

Sinterklaas campagne

In de aanloop naar Sinterklaas werd door Venlo Partners een landingspagina ontwikkeld met alle activiteiten rondom de goedheiligman. Deze pagina kwam tot stand in samenwerking met diverse culturele instellingen en kindercomités uit alle dorpskernen. Met deze landingspagina en campagne konden alle inwoners van Groot Venlo in één oogopslag meteen zien wat er allemaal te doen & te beleven was in deze periode. De landingspagina werd breed gepromoot middels een social media campagne.

Het mooiste cadeau koop je lokaal!

Met deze slogan loopt in december 2023 een vier weken durende campagne waarin we de aandacht vestigen op de lokale ondernemers uit Groot Venlo en mensen oproepen om lokaal hun decemberinkopen te kopen.

Voor deze campagne hebben we uit de dorpskernen (Belfeld, Tegelen, Blerick, Arcen en Venlo) 25 lokale ondernemers op de foto gezet, die worden gebruikt als beeldmateriaal voor de campagne.

We maken o.a. gebruik van: outdoor, online campagnes via Facebook en Instagram, bannering op de Omroep Venlo app, advertenties op de beeldkrant van Omroep Venlo, advertenties in Dagblad de Limburger en Via Venlo.

Zie: https://www.venloverwelkomt.nl/het-mooiste-cadeau-koop-je-lokaal

De Kapitaalkrachtige Duitser

Van oktober t/m begin december 2023 is met een campagne ingezet op de koopkrachtige Duitser. In de online campagne is specifiek aansluiting gezocht op deze doelgroep, met aandacht voor exclusieve boetiekjes met hun mooie merken en bijvoorbeeld het wijnassortiment in de betere restaurants. Ook werden kunst en tentoonstellingen uitgelicht.

Zie: https://www.venloverwoehnt.de/blog/das-besondere-venlo/

Venlo aan de Maas

Deze zomer voert Venlo Partners een campagne met als thema ‘Venlo aan de Maas.’ Door middel van deze campagne willen we toeristen en inwoners inspireren en verleiden tot een bezoek aan onze mooie gemeente. Onderdeel van de campagne is een zomermagazine (oplage 20.000), maar we zetten ook online, print en billboards in. Meer info op https://www.venloverwelkomt.nl/zomer.

Cultuur in Venlo - dat zit wel snor

De start van het culturele seizoen zetten we kracht bij met de online campagne 'Cultuur in Venlo - dat zit wel snor'. In de campagne, die gericht is op Venlo en omstreken (inclusief Duitse achterland), staat het brede culturele aanbod van Venlo centraal. De hele regio moet weten dat het met de Venlose cultuur ook dit jaar weer helemaal goed zit!

Verhalen van het Zomerparkfeest + HUP | 2023

In aanvulling op de eigen marketinguitingen van de twee grootste evenementen van Venlo ging Venlo Partners in twee campagnes op zoek naar bijzondere verhalen rond het Zomerparkfeest en de Venloop.

Campagne online agenda | 2023

Onze uitagenda is de afgelopen jaren steeds completer geworden. Hoog tijd om de online agenda en daarmee al het moois wat Venlo te bieden heeft eens goed op de kaart te zetten. In juni, juli en augustus hebben we een advertentiecampagne in print en online gedaan. Onder meer Dagblad de Limburger, Via Venlo en Hallo Horst aan de Maas werden ingezet en bijvoorbeeld Omroep Venlo.

Streekweken | 2023

Noord-Limburg afficheert zichzelf graag als hotspot voor agro en food. Op de menukaart van de regionale restaurants vind je de bijzondere lokale producten echter zelden terug. Als het aan Venlo Partners ligt komt daar de komende jaren verandering in. Van 18 april tot en met 14 mei 2023 organiseerden wij de tweede editie van de Streekweken: 15 horeca-ondernemers in de Venlose binnenstad zetten vier weken lang de meeste smaakvolle producten van lokale producenten centraal op het menu. Meer info op www.streekwekenvenlo.nl.

Kidspanel | 2022

Hoe kindvriendelijk is Venlo? Een kidspanel is op onderzoek uitgegaan in onze gemeente. Met het Kidspanel willen initiatiefnemers Toeristisch Platform Maasduinen-Venlo en Venlo Partners ontdekken welke attracties in Venlo nu écht goedgekeurd worden door de kinderen. Diverse dag-attracties in de gemeente Venlo worden bezocht om in kaart te brengen hoe leuk een dagje uit, weekendje weg of vakantie naar Venlo is voor het hele gezin.

Citytrip campagne | 2022

Met het project ‘Venlo als citytrip bestemming’ wil Venlo Partners samen met toeristische ondernemers een impuls geven aan Venlo als citytrip bestemming. De focus ligt hierbij op de historische binnenstad met de toeristische pijlers Arcen en Steyl en de Maas als verbindende factor. We werken aan de bekendheid van Venlo en activeren de toeristische gast met een concreet aanbod. Er worden hiervoor diverse influencers uitgenodigd voor een bezoek aan Venlo.


Meer weten?

Wil je meer weten over onze (actuele) projecten en campagnes. Heb je een mooi idee voor een samenwerking? Neem contact met ons op.


Meer ontdekken

Citymarketing

Bereiken, raken en activeren

Placeholder for Venlo LovesVenlo Loves

Evenementen

Placeholder for 20160824 handen avond hoofdpodium main memphis maniacs avond henny van roomen fotografie20160824 handen avond hoofdpodium main memphis maniacs avond henny van roomen fotografie

Citymanagement

Aantrekkelijke en goed functionerende binnenstad

Placeholder for Stadhuis VenloStadhuis Venlo